Fot. Krzysztof Krzempek/PG
Drodzy Uczniowie, Szanowni Nauczyciele!
Cztery lata temu stanąłem przed ważną decyzją – wyborem kierunku i miejsca studiów. Spośród wszystkich uczelni w Polsce tylko trzy oferowały kierunek nanotechnologia, który mnie interesował. Jedną z nich była Politechnika Gdańska.
Chciałem kontynuować trenowanie pływania i okazało się, że również to Politechnika Gdańska stwarza najlepsze możliwości rozwoju dla sportowców. Już po raz trzeci jesteśmy najlepszą uczelnią w klasyfikacji generalnej Akademickich Mistrzostw Polski. Tak więc wybór PG był oczywisty.
Od początku studiów działałem w kołach naukowych, w których rozwinąłem się jako lider i naukowiec. Natomiast warto zacząć działać już wcześniej – licealiści mają możliwość angażowania się w działalność kół naukowych na uczelni. Można również zaprosić studentów do szkoły – chętnie poprowadzą dla Was warsztaty lub pokazy!
Idąc na studia, nie musicie mieć gotowego planu na siebie – to jest czas próbowania i nauki. Na uczelni możemy uczestniczyć w dużych projektach naukowych i społecznych, które wskazują nam dalszą ścieżkę rozwoju. Dzięki nim możemy odkryć siebie.
Na zakończenie kilka słów do kadry pedagogicznej – angażujcie młodzież w działania projektowe! Największą wartością jest zaradność i pewność siebie w działaniach. Organizując różne projekty społeczne oraz techniczne, zdobywamy nie tylko umiejętności inżynierskie, ale również kompetencje miękkie, które są coraz bardziej cenione nawet w codziennym życiu. Istnieje wiele darmowych projektów, szkoleń i warsztatów dla młodzieży. Nawet pomoc przy organizacji wydarzeń w szkole jest już dużym wkładem w rozwój osobisty uczniów. Takie działania to rodzaj doradztwa zawodowego, dzięki któremu młodzież poznaje lepiej siebie, swoje mocne i słabe strony, a nie tylko możliwą ścieżkę kariery.
Tymoteusz Warmiak