Fot. Krzysztof Krzempek/PG
Drodzy Uczniowie, Szanowni Nauczyciele!
Cztery lata temu stanąłem przed ważną decyzją – wyborem kierunku i miejsca studiów. Spośród wszystkich uczelni w Polsce tylko trzy oferowały kierunek nanotechnologia, który mnie interesował. Jedną z nich była Politechnika Gdańska.
Chciałem kontynuować trenowanie pływania i okazało się, że również to Politechnika Gdańska stwarza najlepsze możliwości rozwoju dla sportowców. Już po raz trzeci jesteśmy najlepszą uczelnią w klasyfikacji generalnej Akademickich Mistrzostw Polski. Tak więc wybór PG był oczywisty.
Od początku studiów działałem w kołach naukowych, w których rozwinąłem się jako lider i naukowiec. Natomiast warto zacząć działać już wcześniej – licealiści mają możliwość angażowania się w działalność kół naukowych na uczelni. Można również zaprosić studentów do szkoły – chętnie poprowadzą dla Was warsztaty lub pokazy!
Idąc na studia, nie musicie mieć gotowego planu na siebie – to jest czas próbowania i nauki. Na uczelni możemy uczestniczyć w dużych projektach naukowych i społecznych, które wskazują nam dalszą ścieżkę rozwoju. Dzięki nim możemy odkryć siebie.
Na zakończenie kilka słów do kadry pedagogicznej – angażujcie młodzież w działania projektowe! Największą wartością jest zaradność i pewność siebie w działaniach. Organizując różne projekty społeczne oraz techniczne, zdobywamy nie tylko umiejętności inżynierskie, ale również kompetencje miękkie, które są coraz bardziej cenione nawet w codziennym życiu. Istnieje wiele darmowych projektów, szkoleń i warsztatów dla młodzieży. Nawet pomoc przy organizacji wydarzeń w szkole jest już dużym wkładem w rozwój osobisty uczniów. Takie działania to rodzaj doradztwa zawodowego, dzięki któremu młodzież poznaje lepiej siebie, swoje mocne i słabe strony, a nie tylko możliwą ścieżkę kariery.
Tymoteusz Warmiak
Fot. Krzysztof Mystkowski/PG

Na początku kwietnia w Laboratorium Badań Środowiskowych w Transporcie EcoTLab gościliśmy klasę matematyczno-fizyczną z I Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Lubinie. Uczniowie poznali tajniki badań wibroakustycznych w transporcie szynowym oraz sprzęt wykorzystywany do pomiaru hałasu i drgań. Młodzież wybrała się również na spacer po kampusie PG – zwiedziła miejsca, w których kształcą się przyszli inżynierowie, naukowcy i odkrywcy..jpg)

W jaki sposób fizyka widzi i leczy? Dzięki fizyce możemy zajrzeć w głąb ciała ludzkiego bez użycia skalpela – to właśnie ona stoi za takimi technologiami jak rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa.
Kursy przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki i fizyki prowadzone są przez doświadczonych nauczycieli w przyjaznej, kameralnej atmosferze w małych grupach. Zajęcia odbywają się stacjonarnie. Na kursie z matematyki korzystamy z nowoczesnych technik nauczania oraz intensywnie pracujemy z arkuszami maturalnymi. Jako jedyni w regionie podczas kursu z fizyki prowadzimy pokazy doświadczalne, które pozwalają lepiej zrozumieć i zapamiętać materiał.
22 godziny – tyle czasu mieli uczestnicy Ogólnopolskich Zawodów Technicznych „Primus Inter Pares” na rozwiązanie złożonych zadań informatycznych oraz robotycznych. Najlepsi otrzymali indeksy Politechniki Gdańskiej oraz atrakcyjne nagrody.
Politechnika Gdańska była gospodarzem IX Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej „Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne” skierowanej do młodzieży ze szkół podstawowych i średnich. Jej hasło przewodnie brzmiało: „Zmysły – jak postrzegamy świat i siebie?”. Wydarzenie odbyło się 5 kwietnia.
Licealiści z Malborka podczas zajęć na PG
Witryna 
Symbolicznego otwarcia ProtoLab 3 w nowej lokalizacji dokonali prof. Krzysztof Wilde, rektor PG oraz Piotr Kaliszczuk, prezes spółki Excento. Fot. Dawid Linkowski/PG
Fot. Patrycja Oryl/PG