Wybierając panel informatyczny będziesz uczestniczyć w różnorodnych zajęciach prowadzonych przez naukowców z Wydziału Elektrotechniki i Automatyki oraz Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. 

  1. Dźwięk immersyjny i binauralny 

Zajęcia te w przystępny sposób wprowadzają w świat nowoczesnych technologii dźwięku przestrzennego wykorzystywanych w muzyce, filmie i VR. Uczestnicy poznają zasady działania systemów immersyjnych (m.in. Dolby Atmos, ambisonia), dowiadują się, jak powstaje pełnosferyczny dźwięk 3D oraz jak technika binauralna pozwala uzyskać realistyczne wrażenia przestrzenne na słuchawkach. Zajęcia łączą teorię z praktycznymi przykładami, pokazując, jak współczesny dźwięk 3D tworzy unikalne doświadczenia słuchowe. 

  1. Technologie klonowania głosu i ich wykrywanie 

Zajęcia wprowadzają uczestników w zagadnienia technologii klonowania głosu, gdzie poznają mechanizmy tworzenia syntetycznej mowy imitującej konkretne osoby oraz metody wykrywania takich manipulacji. Podczas warsztatów uczestnicy przeanalizują współczesne algorytmy uczenia maszynowego stosowane w tym obszarze, a także zbadają etyczne i bezpieczeństwo aspekty tej technologii w kontekście dezinformacji i ochrony tożsamości. Panel łączy teoretyczne podstawy przetwarzania sygnałów audio z praktycznymi zastosowaniami w cyberbezpieczeństwie i wykrywaniu fałszerstw medialnych. 

  1. Implementacja prostej symulacji fizycznej w programie Blender  

W trakcie warsztatów omówimy podstawy realistycznych symulacji fizycznych oraz praktycznie zastosujemy je w dwóch wyjątkowych animacjach, tworzonych przez uczestników kursu. Zajęcia będą idealne dla osób początkujących lub nawet nigdy niemających styczności z grafiką 3D. 

  1. Moja gra komputerowa RPG w C++  

Celem warsztatów jest przybliżenie ciekawych zawodów w dyscyplinie informatyka oraz sylwetki absolwenta tego kierunku na Wydziale ETI. Omówione zostaną także popularne narzędzia do tworzenia programów komputerowych. W ramach prowadzonych działań uczestnicy będą mieli okazję opracować swoją pierwszą grę komputerową typu RPG, napisaną w popularnym języku C++.