Wybierając panel informatyczny, będziesz uczestniczyć w różnorodnych zajęciach prowadzonych przez naukowców z Wydziału Elektrotechniki i Automatyki oraz Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki.

  • Programowanie mikrokontrolerów ARM

Na zajęciach laboratoryjnych, uczestnicy będą samodzielnie programować zestawy uruchomieniowe STM32F411E tworząc od początku swój projekt w środowisku STMCUBEIDE. Programy będą pisane w języku C/C++ z wykorzystaniem bibliotek HAL. Poza tworzeniem nowego projektu i wstępnej konfiguracji mikrokontrolera, przewiduje się zadania obejmujące obsługę wejść/wyjść cyfrowych, operacje bitowe na rejestrach, komunikację USART, obsługę przetwornika analogowo-cyfrowego, konfigurację liczników i wyjść PWM.

  • Rzeczywistość wirtualna bez elektroniki na głowie

Celem tych zajęć jest zapoznanie uczniów z technologią jaskiń rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP). Po 45 minutowym omówieniu, jak funkcjonują jaskinie w LZWP, zostanie przedstawionych 15 różnych aplikacji VR w 5 blokach po 3, gdzie każdy blok potrwa 15 minut i weźmie w nim udział kolejna grupa 3 uczniów. Pozostałych 12 uczniów pozostając w kontakcie głosowym z trójką w jaskini będzie obserwować na ekranie 3D w sąsiednim audytorium EA Aud. 2 aktywność uczniów przebywających w jaskini.

  • Ambisonia, Dolby Atmos i dźwięk binauralny

W tym ćwiczeniu studenci uczą się pracować z technologią dźwięku ambisonicznego, poznają różnice pomiędzy ambisonią a technologią Dolby Atmos oraz będą pracować w technice dźwięku binauralnego.

  • Implementacja prostej symulacji fizycznej w programie Blender

W trakcie warsztatów omówimy podstawy realistycznych symulacji fizycznych oraz praktycznie zastosujemy je w dwóch wyjątkowych animacjach, tworzonych przez uczestników kursu. Zajęcia będą idealne dla osób początkujących lub nawet nigdy niemających styczności z grafiką 3D.

Rejestracja do II edycji Politechniki Talentów została zakończona.